חפש בפינת יזכור

חגי ארליכמן


20-05-2011  - 20-05-1935





עדנה חרודי: 


אני לא שוכחת איך היית בא ועוזר לי לארוז תרמיל גב לטיול תנועה. והנה מסתיימת השנה הראשונה שלי במוסד והאחרונה שלך. אתה יוצא עם חבריך מאורן לצבא בגולני. לא אשכח את המסע הארוך שלכם כשאתה מגולח ,מופיע בבית ומפעיל בתרגילים את ניצה אחותנו הקטנה. זה מונצח בתמונות. ממשיך לקורס קצינים ומשם פונה לצנחנים. פה אתה מתחיל קרירה ארוכה, בעיקר במילואים, עם חבורה שעד היום שמרתם קשר הדוק ורבים מחבריך נמצאים כאן היום. הסדיר נגמר ואבא שלנו שהיה לכולנו סמל ודוגמא איש נפלא, אבא נהדר ,נ פטר באופן פתאומי לאחר ניתוח. אתה בסוף הצבא ומתחיל למלא תפקיד חשוב לנו אחיותיך הצעירות.
בפעילויותיך הרבות אתה עובד בגרנות מבערך האריזה, מרכז משק, יוצא לפעילות בתנועה והכל בשיא הרצינות וההשקעה. לא מוותר על קוצו של יוד. נלחם ונאבק על אמונותיך, גם אם לא תמיד מקובל על כולם. בשנים האחרונות פיתחנו מאד את אהבתנו הישנה לציפורים.לקחנו שלושתנו,האחים לבית ארליכמן, קורס בצפרות ואתה הרחבת את זה לפעילות סביבתית העוסקת בהדברה ביולוגית בעזרת התנשמות. חלשת על אזור גדול בהדרכה והנחיה של המומחים מעמק בית-שאן. התמסרת לזה בכל מעודך. גם כשכבר הייתה לא בריא השתתפת בכנס האחרון בשדה-אליהו וחזרת משם מאושר ומביא חוברת ופלקטים העוסקים בנושא. לצערי הרב המחלות שפקדו אותך הכריעו אותך וגופך הזקוף לא עמד להן. הלכת מאיתנו כשכבר לא יכולת יותר. עצוב לי מאד אבל גם חשוב לי שלא תסבול יותר.

 








שאף אויר איש יקר שלנו,נשום היטב אבא ואל תפחד. הרפה אחיזתך ובטח בנו בניך,









חגי אתה לימדת אותנו בהקמות בשבת איך עושים עמידות ראש ועמידות ידיים והיינו עודים אימונים על הקיר בבית הילדים ואח"כ על הדשא. ידיים וראש=משולש ככה אני אומרת לילדים שלי עד היום כשהם מנסים עמידות ראש. ותמיד אני מספרת להם איך לימדת אותנו ,ולי היה חשוב לנסות ולהצליח.בטח שזה היה קשור לכך שאתה דוד לשי ושלא רציתי לאכזב.יצאת איתנו לטיול שנתי לירושלים בכיתה ו' ואח"כ במוסד לסיני ואני זוכרת איך הילדים האחרים רצו שאתה תהיה המלווה. בקיץ בבריכה ראית את מעין שוחה וניגשת אלי ואמרת לי כמה שמעין שוחה יפה.ואני כל-כך שמחתי לשמוע את זה ממך דרך משקפי הספורטאי שבך הדורש שלמות ודיוק.וזה מלא אותי גאוה כשסיפרתי למעין אתמול,הוא שאל אותי בן כמה חגי היה וכשעניתי לו שאתה רק בן 76 הוא אמר לי צעיר ,לא זקן בכלל. והוא כל-כך צודק אתה לא זקן. חגי אני אוהבת אותך כל-כך. אפילו שלא ידענו לומר במילים. ביום רביעי אחה"צ דיברתי אליך ואמרתי לך את מה שאני אומרת פה היום שתדע ותשמע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה